Nieuws

Bionext College Premium - Marketing voor de consument op drift

Bionext College Premium op 19 november 2015
Masterclass Cocreatie - Marketing voor de consument op drift

Bionext start in samenwerking met professionals uit verschillende disciplines het Bionext College Premium. Een compact seminar voor professionals uit de biologische en duurzame sector met een middag-avondprogramma inclusief biologisch diner.

Internet heeft de positie van consumenten enorm veranderd. Waren ze vroeger vooral klant van de lokale winkels en bedrijven, nu kunnen ze voor hun aankopen kiezen uit een veelheid van webshops, ongeacht waar deze zich bevinden. Tegelijkertijd is het vertrouwen van consumenten in bedrijven afgenomen. En er is zelfs ronduit wantrouwen tegen overheid, banken, energiereuzen, medische industrie en voedingsgiganten.

Consumenten geloven tegenwoordig vooral elkaar. Door de opkomst van social media ontmoeten consumenten elkaar in hun eigen communities, delen daar hun ervaringen en starten gezamenlijke acties. Hun zoektocht naar puur en eerlijk is in volle gang. Voedselcoöperaties, gezondheidsfoodies, de consument wil weer betrokken zijn bij wat hij koopt en eet.

Om het klantvertrouwen terug te winnen en klanten aan zich te binden, moeten bedrijven hun marketing volledig vernieuwen.
Top-down marketing is niet meer van deze tijd. Echt betrekken van je doelgroepen bij jouw propositie is de kunst.

In deze Masterclass Cocreatie gaan we met elkaar aan de slag met de principes van cocreatie en onderzoeken de mogelijkheden om deze toe te passen bij onze marketing. Wat is het, hoe werkt het, wat is belangrijk, hoe en waar kan ik het inzetten? Dit zijn vragen die we tijdens de Masterclass met elkaar gaan beantwoorden met behulp van een eenvoudige cocreatie-methodiek die iedereen vervolgens in eigen huis kan toepassen. “Learning by doing” is het devies, een programma  met veel interactie. Werkenderweg ontstaat als vanzelf een dieper inzicht in de methode en de techniek. Als afsluiter wordt er  gereflecteerd op de ervaringen die we tijdens de middag opdoen.

Dit Bionext College Premium is toegankelijk voor leden en niet-leden van bij Bionext aangesloten organisaties. Het college is bedoeld voor directie, marketing en communicatie managers.

Het programma op hoofdlijnen:

13.30 - 14.00 uur - Inloop
14.00 - 15.00 uur - Dialoog Marketing en Cocreatie
15.30 - 16.30 uur - Inspiratiecarrousels
17.00 - 19.00 uur - Introductie Cocreatie
19.00 - 21.00 uur - Borrel en gezamenlijk diner

Datum:            donderdag 19 november 2015
Tijdstip:           13.30 tot 21.00 uur
Locatie:           Landgoed De Horst in Driebergen
Kosten:            € 295,- voor leden van bij Bionext aangesloten organisaties (Biohuis, VBP en BWV)
€ 395,- voor personen/organisaties die (nog) niet bij Bionext zijn aangesloten.

De inschrijving is reeds gestart, u kunt zich hier inschrijven. 

 

Achtergrondinformatie sprekers:

Harm van Dijk is partner van Van Harthe Centrum voor CoCreatie. Hij is specialist op het gebied van cocreatie. Hij heeft de eerste G1000 bijeenkomst in Nederland (Amersfoort) georganiseerd en is betrokken bij veel nieuwe initiatieven op dit gebied. Harm van Dijk is ook actief betrokken bij de Bio1000, die Bionext in samenwerking met een groot aantal initiatiefnemers en partners organiseert op 10 oktober in Ede.

Van Harthe - centrum voor cocreatie richt zich met een eigen aanpak op het realiseren van krachtige samenwerkingen. In teams, organisaties en gemeenschappen, overal waar mensen samen iets willen doen en bereiken. De aanpak leidt in korte tijd en met de inzet van minimale middelen tot verrassend concrete en vaak innovatieve resultaten.

Meer informatie: www.vanharthe.nl

Linda Hofman is docent Food & Trends bij International Lifestyle Studies aan Fontys Academy for Creative Industries en is onderdeel van het lectoraat Trendwatching & Future studies. Ze schrijft, twittert en blogt over trends en eetgedrag als @FoodJuf.

Linda Hofman gaat in op de vraag hoe de deelnemers aan de Masterclass door cocreatie met hun klanten via social media op food-trends kunnen inspelen.

Meer informatie: www.twitter.com/foodjuf 

Willem Rienks is in 2011 gestart met Buitengewone Varkens, een initiatief om met behulp van crowdfunding varkens buiten te gaan houden en zo duurzaam en smaakvol varkensvlees te produceren. De afgelopen vier jaar meldden zo'n 2.500 mensen zich aan als financier. Zij investeerden ieder 100, 300 of 1.000 euro. Als tegenprestatie krijgen de crowdfunders in vleespakketten en activiteiten uitbetaald.

Willem Rienks vertelt aan de deelnemers van de Masterclass hoe zijn klanten mee bepalen hoe het bedrijf er uitziet, welke producten hij voor zijn klanten maakt en wat hij doet met hun feedback.

Meer informatie: www.buitengewonevarkens.nl

Lonny van Ryswyck is ontwerpster en vormt samen met Nadine Sterk sinds 2006 Atelier NL. Zij gebruiken design als een methode om de verborgen informatie en verhalen onder aardse zaken bloot te leggen. Gedreven door de wens om bewustzijn te creëren voor ondergewaardeerde waarden en ervaringen, ontwerpt Lonny objecten die in staat zijn mensen mee te nemen naar haar wereld.

Lonny van Ryswyck zal de deelnemers van de Masterclass laten zien wat lokale grondstoffen als zand en klei ons leren over een regio en hoe dit tot een beter begrip leidt van de producten die daaruit voortkomen. Dit alles onder het motto ‘Think global, dig local’.

Meer informatie: www.ateliernl.com

 

 

 

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Geen HTML-tags toegestaan
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Meer informatie over formaatmogelijkheden

Door gebruik van dit formulier accepteert u Mollom's privacybeleid.